Tutumlar ve
Algılar
Öğrenenler bu ortamda, öğretmen ve arkadaşları tarafından kabullenilmeye, yanı sıra sınıfı düzenli ve rahat bir ortam olarak algılamaya ihtiyaç duymaktadırlar.
Öğrencinin
kendini sınıf ortamında öğretmen ve öğrenciler tarafından kabullenmiş
hissetmesi için;
•
Her
bir öğrencinin birbiriyle ilişki kurması
•
Adaletli
ve olumlu davranış sergilenmesi
•
Öğrencilerin
bireysel farklarının ortaya çıkarılması ve tanınması
•
Öğrencilerin
yanlış cevapları yada suskunluklarına olumlu dönütler verilmesi
•
Öğrencilerin
doğru yanıtlarına verilen pekiştireclerin çeşitlendirilmesi
Öğrencilere
rahatlık ve düzenlilik hissi vermek için;
•
Sık
ve sistematik biçimde fiziksel hareket içeren etkinliklerin düzenlenmesi
•
Öğrenciler
ile sınıf kuralları ve işleyişi ile ilgili iletişim kurulması ve sonunda
kuralların sınıfa açıklanması
•
Kötü
niyetli davranışların farkına varılmasının sağlanması
•
Kendi
rahat ve düzenleri için nelerin gerektiğinin tanımalarının sağlanması
Öğrencilerin
sınıf işlerinde olumlu tutum ve algı geliştirmelerine yardımcı olmak için;
•
Öğrencilerin
sınıf işleri ile ilgili tutum ve algılarının, öğrenmelerini etkileyeceğini
anlamalarının sağlanması
İşlerin
değerli ve ilginç olarak algılanması için;
•
Akademik
güven duygusu oluşturulması
•
Belirli
bilgilerin değerli olabileceğinin anlatılması
•
Sınıf
işlerine kanalize olabilmelerinin sağlanması
•
Sınıf
işlerinin öğrencilerin ilgi ve hedefleri doğrultusunda oluşturulması
İşleri tanımlayabilecek
yetenek ve kaynaklara sahip olduğuna inandırmak için;
•
Uygun
dönütlerin sağlanması
•
Öğrenenlere
kendi kendileri ile olumlu biçimde konuşmalarının öğretilmesi
•
Öğrenenlere
çeşitli işleri tamamlayabilecek yeteneklerini tanımaları konusunda yardımcı
olunması
• Gerekli
kaynak ve yardımı sağlayabilecekleri becerilerinin farkındalığının
edinilmesinin sağlanması
İşleri
açık bir biçimde anlamaları için;
•
Öğrencilere
işin istedikleri ve yönergeleri anlamalar konusunda yardımcı olunması
•
Öğrencilere
işin işaret ettiği bilgilerin sağlanması
•
Öğrencilere
iş için açık performans seviyeleri oluşturulması
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder