Bu Blogda Ara

Tutumlar ve Hedefler


Tutumlar ve Algılar

Tutum ve algılar öğrenenlerin öğrenme becerilerini etkiler.Bu nedenle sınıf ortamı öğrenmeyi destekleyici bir çevre olmalıdır.
Öğrenenler  bu ortamda, öğretmen ve arkadaşları tarafından kabullenilmeye, yanı sıra sınıfı düzenli ve rahat bir ortam olarak algılamaya ihtiyaç duymaktadırlar.


Öğrencinin kendini sınıf ortamında öğretmen ve öğrenciler tarafından kabullenmiş hissetmesi için;
      Her bir öğrencinin birbiriyle ilişki kurması
      Adaletli ve olumlu davranış sergilenmesi
      Öğrencilerin bireysel farklarının ortaya çıkarılması ve tanınması
      Öğrencilerin yanlış cevapları yada suskunluklarına olumlu dönütler verilmesi
      Öğrencilerin doğru yanıtlarına verilen pekiştireclerin çeşitlendirilmesi

Öğrencilere rahatlık ve düzenlilik hissi vermek için;
      Sık ve sistematik biçimde fiziksel hareket içeren etkinliklerin düzenlenmesi
      Öğrenciler ile sınıf kuralları ve işleyişi ile ilgili iletişim kurulması ve sonunda kuralların sınıfa açıklanması
      Kötü niyetli davranışların farkına varılmasının sağlanması
      Kendi rahat ve düzenleri için nelerin gerektiğinin tanımalarının sağlanması

Öğrencilerin sınıf işlerinde olumlu tutum ve algı geliştirmelerine yardımcı olmak için;
      Öğrencilerin sınıf işleri ile ilgili tutum ve algılarının, öğrenmelerini etkileyeceğini anlamalarının sağlanması

İşlerin değerli ve ilginç olarak algılanması için;
      Akademik güven duygusu oluşturulması
      Belirli bilgilerin değerli olabileceğinin anlatılması
      Sınıf işlerine kanalize olabilmelerinin sağlanması
      Sınıf işlerinin öğrencilerin ilgi ve hedefleri doğrultusunda oluşturulması

İşleri tanımlayabilecek yetenek ve kaynaklara sahip olduğuna inandırmak için;
      Uygun dönütlerin sağlanması
      Öğrenenlere kendi kendileri ile olumlu biçimde konuşmalarının öğretilmesi
      Öğrenenlere çeşitli işleri tamamlayabilecek yeteneklerini tanımaları konusunda yardımcı olunması
     Gerekli kaynak ve yardımı sağlayabilecekleri becerilerinin farkındalığının edinilmesinin sağlanması

İşleri açık bir biçimde anlamaları için;
      Öğrencilere işin istedikleri ve yönergeleri anlamalar konusunda yardımcı olunması
      Öğrencilere işin işaret ettiği bilgilerin sağlanması
      Öğrencilere iş için açık performans seviyeleri oluşturulması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder