Öğretim
tasarımında düşünme becerilerinin öğretimi yaklaşımı
•
Öğrenme
sürecinin sınıf içi uygulamalara yansımasını modelleyen önerilerden biri
Marzano ve arkadaşları tarafından önerilen ve kurumsallaştırılan Öğrenme
Boyutları modelidir.
•
Bu
model, sınıf içi öğretim tasarımında öğrenmeyi bilginin yapılandırılması olarak
tanımlar.Düşünme becerilerinin boyutlandırılabileceğini ,bu boyutlar arasında
geçişkenliğin ve sıralamanın sınıflamaya dayalı bir yapı içerisinde ele
alınması gerektiği üzerinde durmaktdır.
Öğrenmenin Boyutları
Öğrenmenin boyutları öğrenme ve öğrenme sürecinin betimlenmesi için
kullanılan bir modeldir.Bu boyutları
bilmek;
Öğrenme üzerinde odaklanmaya,
Öğrenme üzerinde odaklanmaya,
Öğrenme süreci üzerinde çalışmaya,
Müfredat, öğretim ve değerlendirmenin planlanmasında yardımcı olmaktadır.
Marzano ve arkadaşları tarafından önerilen öğrenme boyutu
Marzano ve arkadaşları tarafından önerilen öğrenme boyutu
ü Tutumlar ve
Algılar
ü Bilgi edinm
ve kaynaştırma
ü Bilgiyi
saflaştırma ve genişletme
ü Bilgiyi
anlamlı bir şekilde kullanma
ü Zihnin
üretken alışkanlıkları
şeklinde
sırlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder