Bu Blogda Ara

Düşünme Becerilerinin öğretimi ve Öğrenme Boyutları


Öğretim tasarımında düşünme becerilerinin öğretimi yaklaşımı

      Öğrenme sürecinin sınıf içi uygulamalara yansımasını modelleyen önerilerden biri Marzano ve arkadaşları tarafından önerilen ve kurumsallaştırılan Öğrenme Boyutları modelidir.
      Bu model, sınıf içi öğretim tasarımında öğrenmeyi bilginin yapılandırılması olarak tanımlar.Düşünme becerilerinin boyutlandırılabileceğini ,bu boyutlar arasında geçişkenliğin ve sıralamanın sınıflamaya dayalı bir yapı içerisinde ele alınması gerektiği üzerinde durmaktdır. 

Öğrenmenin Boyutları

Öğrenmenin boyutları öğrenme ve öğrenme sürecinin betimlenmesi için kullanılan  bir modeldir.Bu boyutları bilmek;
       Öğrenme üzerinde odaklanmaya,
Öğrenme süreci üzerinde çalışmaya,
Müfredat, öğretim ve değerlendirmenin planlanmasında yardımcı olmaktadır.

Marzano ve arkadaşları tarafından önerilen öğrenme boyutu

ü Tutumlar ve Algılar
ü Bilgi edinm ve kaynaştırma
ü Bilgiyi saflaştırma ve genişletme
ü Bilgiyi anlamlı bir şekilde kullanma
ü Zihnin üretken alışkanlıkları
                                      şeklinde sırlanmıştır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder