Hedeflerin Davranışa Dönüştürülmesi
• Bilgi, beceri, yetenek, tutum gibi doğrudan gözlenemeyen ancak davranışlar yoluyla bireyde var olduğunu kabul ettiğimiz özelliklerdir.
• Davranış organizmanın bir uyarıcı karşısında tepkide bulunması olarak tanımlanabilir. Buradaki davranış, öğrenilmiş olanlardır.
• Hedeflerin özellikler olarak belirlenmesi yeterli değildir.
• Eğitim durumlarının düzenlenmesinde ve değerlendirmede ölçütler takımı olarak kabul ettiğimiz hedeflerin birey tarafından kazanılıp, kazanılmadığına karar vermek zorundayız.
Bu nedenle, hedeflerin davranışlara dönüştürülmesi zorunludur. Çünkü, hedefler özeliklerdir, gözlenemez ve ölçülemezler. Gözlenebilen, ölçülebilen davranışlardır
Hedeflerin
yazılmasında karşılaşılan güçlükler
İnsanların açık
hedefler belirtmekten kaçınma nedenlerinden biri, hedeflerin formüle
edilmesinin oldukça fazla düşünme ve çaba gerektirmesidir.
Her bir hedef açık olmalı çelişik olmamalıdır.
Bir hedef,
öğrencilerin tümüne, öğretmene ve tasarımcıya aynı şeyleri anlatmalıdır.
Hedeflerin
yazılmasındaki artı ve eksiler
Yazdığımız hedefler
kısa dönemli, bir ders ya da eğitim programı sırasında elde edilebilecek
türdendir.
Bunların bazıları
uzun dönem hedeflere de katkıda bulunabilir.
Bu üst düzey hedefler, yıllar sonra
ölçülebilir. Bu nedenle, planlanan öğretim planı sırasında tüm hedeflere
tamamen ulaşılamayacağı kabul edilmelidir.
Bu tür uzun dönem hedeflerle
ilgili olarak öğrenci yeteneklerini ortaya koymak amacıyla öğretmen
tasarlamacılar dersten sonra gözlem yapmalıdır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder