Bu Blogda Ara

Hedeflerin Davranışa Dönüştürülmesi


Hedeflerin Davranışa Dönüştürülmesi

      Bilgi, beceri, yetenek, tutum gibi doğrudan gözlenemeyen ancak davranışlar yoluyla bireyde var olduğunu kabul ettiğimiz özelliklerdir.
      Davranış organizmanın bir uyarıcı karşısında tepkide bulunması olarak tanımlanabilir. Buradaki davranış, öğrenilmiş olanlardır.
      Hedeflerin özellikler olarak belirlenmesi yeterli değildir.
      Eğitim durumlarının düzenlenmesinde ve değerlendirmede  ölçütler takımı olarak kabul ettiğimiz hedeflerin birey tarafından kazanılıp, kazanılmadığına karar vermek zorundayız.
Bu nedenle, hedeflerin davranışlara dönüştürülmesi zorunludur. Çünkü, hedefler özeliklerdir, gözlenemez ve ölçülemezler. Gözlenebilen, ölçülebilen davranışlardır

Hedeflerin yazılmasında karşılaşılan güçlükler

İnsanların açık hedefler belirtmekten kaçınma nedenlerinden biri, hedeflerin formüle edilmesinin oldukça fazla düşünme ve çaba gerektirmesidir.
 Her bir hedef açık olmalı çelişik olmamalıdır.
Bir hedef, öğrencilerin tümüne, öğretmene ve tasarımcıya aynı şeyleri anlatmalıdır.

Hedeflerin yazılmasındaki artı ve eksiler

Yazdığımız hedefler kısa dönemli, bir ders ya da eğitim programı sırasında elde edilebilecek türdendir.
Bunların bazıları uzun dönem hedeflere de katkıda bulunabilir.
 Bu üst düzey hedefler, yıllar sonra ölçülebilir. Bu nedenle, planlanan öğretim planı sırasında tüm hedeflere tamamen ulaşılamayacağı kabul edilmelidir.
Bu tür uzun dönem hedeflerle ilgili olarak öğrenci yeteneklerini ortaya koymak amacıyla öğretmen tasarlamacılar dersten sonra gözlem yapmalıdır



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder