Bu Blogda Ara

Duyuşsal Alan Hedefleri


                     Duyuşsal Alan Hedefleri

Sevgi,hoşlanma, saygı gibi tutum, takdir, değer ve duygular konusunda hedefler içeren duyuşsal alandır. Bu alanlar kişilerin yaşam boyu geçirdiği yaşantılarının ürünüdür. Yani içinde yaşadığı çevre (aile, arkadaş grupları vb.) onun kişiliğini, değerlerini, benliğini, ilgisini, motivasyonunu belirler.

Duyuşsal özellikler yalnızca okul içinde kazandırılamayabilir. Öğretim ve eğitimde bu alanın oldukça önemli olduğuna inanılır fakat etkili  öğretim hedefleri yazma da en zayıf olduğumuz  alan da budur.
 
BASAMAKLAR

Ø Alma: Bireyin, ilgi, tutum ya da değer geliştirmesi istenen bilgi, nesne ya da durumların farkına vardığı basamak.

Ø Tepkide Bulunma: Bireyin, belli bir bilgi, nesne ya da durum karşısında, yerleşiklik kazanmamış bir tepkiden, gönüllü bir tepkiye kadar varan, bireysel tepkiler gösterdiği basamak.

Ø Değer Verme: Bireyin, belli bir bilgi, nesne ya da duruma, toplumsal kabuller doğrultusunda bir değer yükleyerek tepkide bulunduğu basamak.

Ø Örgütleme: Bireyin, toplumsal kabuller doğrultusunda bir değer yükleyerek tepkide bulunduğu belli bir bilgi, nesne ya da duruma, kendine özgü değerler atfettiği basamak.
 
Ø Kişilik: Bireyin, oluşturduğu yeni değerlere bağlılığı ile temsil edildiği basamak.

Duyuşsal Alan Hedef Örnekleri

ü Teknolojideki gelişmelerin farkında oluş.
ü Teknolojik gelişmeleri izlemeye isteklilik.
ü Teknolojiyi mesleki yaşamına taşımanın önemini kabul ediş.
ü Teknoloji kullanımında etik değerlere uyma konusunda kararlılık.
ü Bir öğrencinin yaptıkları ve söyledikleri, duyuşsal hedefle ilgili davranışın bulgusu olarak kabul edilir.
ü Bu alanda bazı davranışların belirlenmesi zordur.
üDuyuşsal hedef geliştirirken hedef genellikle 2 ye ayrılır.
                   1.Tutumu tanımlayan bilişsel bölüm yada “düşünce” belirlenir.
                   2.Gözlendiğinde tutumu sergileyen “davranışın” belirlenmesidir.
Bu davranış, duyuşsal hedefin yazılmasında kullanılır
Mager tutum g-hedeflerine, bir derse yada duruma yönelik olumlu tutum sergilemeye karşı yaklaşım eğilimleri adını vermiştir. Öğrenci kaçınma eğilimi gösterirse öğrencinin tutumu olumsuzdur.
Hedef belirlemede faydalı olabilecek bazı fiiller vardır. Bunlar;
Ø Kabul etme
Ø Tartışma
Ø Çabalama
Ø Kaçınma
Ø Zorlama
Ø İşbirliği yapma
Ø Savunma
Ø Kabul etme
Ø İlgilenme
Ø Yardım etme
Ø Katılma
Ø Önerme
Ø Yer alma
ØKarşı koyma
Ø Paylaşma



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder