Duyuşsal Alan Hedefleri
Sevgi,hoşlanma, saygı gibi tutum, takdir, değer ve duygular
konusunda hedefler içeren duyuşsal alandır. Bu alanlar kişilerin yaşam
boyu geçirdiği yaşantılarının ürünüdür. Yani içinde yaşadığı çevre (aile,
arkadaş grupları vb.) onun kişiliğini, değerlerini, benliğini, ilgisini,
motivasyonunu belirler.
Duyuşsal özellikler yalnızca okul içinde kazandırılamayabilir.
Öğretim ve eğitimde bu alanın oldukça önemli olduğuna inanılır fakat
etkili öğretim hedefleri yazma da en
zayıf olduğumuz alan da budur.
BASAMAKLAR
Ø Alma: Bireyin,
ilgi, tutum ya da değer geliştirmesi istenen bilgi, nesne ya da durumların
farkına vardığı basamak.
Ø Tepkide Bulunma: Bireyin, belli bir bilgi, nesne ya da durum karşısında, yerleşiklik kazanmamış bir tepkiden, gönüllü bir tepkiye kadar varan, bireysel tepkiler gösterdiği basamak.
Ø Değer Verme: Bireyin, belli bir bilgi, nesne ya da
duruma, toplumsal kabuller doğrultusunda bir değer yükleyerek tepkide bulunduğu
basamak.
Ø Örgütleme: Bireyin,
toplumsal kabuller doğrultusunda bir değer yükleyerek tepkide bulunduğu belli
bir bilgi, nesne ya da duruma, kendine özgü değerler atfettiği basamak.
Ø Kişilik: Bireyin, oluşturduğu yeni değerlere
bağlılığı ile temsil edildiği basamak.
Duyuşsal Alan Hedef Örnekleri
ü Teknolojideki gelişmelerin farkında
oluş.
ü Teknolojik gelişmeleri izlemeye
isteklilik.
ü Teknolojiyi mesleki yaşamına
taşımanın önemini kabul ediş.
ü Teknoloji kullanımında etik değerlere
uyma konusunda kararlılık.
ü Bir öğrencinin yaptıkları ve
söyledikleri, duyuşsal hedefle ilgili davranışın bulgusu olarak kabul edilir.
ü Bu alanda bazı davranışların
belirlenmesi zordur.
üDuyuşsal hedef geliştirirken hedef
genellikle 2 ye ayrılır.
1.Tutumu tanımlayan
bilişsel bölüm yada “düşünce” belirlenir.
2.Gözlendiğinde tutumu
sergileyen “davranışın” belirlenmesidir.
Bu davranış,
duyuşsal hedefin yazılmasında kullanılır
Mager tutum
g-hedeflerine, bir derse yada duruma yönelik olumlu tutum sergilemeye karşı
yaklaşım eğilimleri adını vermiştir. Öğrenci kaçınma eğilimi gösterirse
öğrencinin tutumu olumsuzdur.
Hedef
belirlemede faydalı olabilecek bazı fiiller vardır. Bunlar;
Ø Kabul etme
Ø Tartışma
Ø Çabalama
Ø Kaçınma
Ø Zorlama
Ø İşbirliği yapma
Ø Savunma
Ø Kabul etme
Ø İlgilenme
Ø Yardım etme
Ø Katılma
Ø Önerme
Ø Yer alma
ØKarşı koyma
Ø Paylaşma
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder