BİLGİYİ
GENİŞLETME VE SAFLAŞTIRMA
Öğrenme bilginin edinilmesi ve
kaynaştırılması ile tamamlanan bir süreç değildir.Öğrenenler
Ø Yeni
farklılıklar oluşturma
Ø Kavram
yenilgilerini giderme
Ø Bir
sonuca ulaşma gibi derin anlamlar geliştirmektedir.Böylece ne öğrendiklerini
analiz etmektedirler.
Bu
esnada kullandıkları nedensel süreçler;
KARŞILAŞTIRMA
BU
ŞEYLER BİRBİRİNE NEDEN BENZİYOR?
BU
ŞEYLER BİRBİRİNDEN NEDEN FARKLI?
SINIFLAMA
BUNLARI
NE ŞEKİLDE GRUPLAYABİLİRİM?
HER
BİR GRUBUN ÜYESİ OLMAK İÇİN HANGİ KURALLAR GEÇERLİDİR?
SOYUTLAMA
BU
BİLGİLERİN ALTINDA YATAN TEMEL YAPI NEDİR?
BU
YAPI BAŞKA HANGİ DURUMLARA UYGULANABİLİR?
TÜMEVARIM
BU
GÖZLEM YA DA OLGUYU TEMELE ALARAK NEREYE GİDEBİLİRİM?
BU
BİLGİ TEMELİNDE NASIL BİR SONUCA ULAŞABİLİRİM?
TÜMDENGELİM
EĞER
BİR ŞEYİN OLDUĞUNU BİLİNİYORSA,BUNUN OLDUĞU NASIL BİLİNİYOR?
HANGİ
KOŞULLAR BU SONUCUN KAÇINILMAZ OLMASINI SAĞLAMIŞTIR?
HATALARI ANALİZ ETME
Bu
bilginin mantığındaki hatalar nelerdir?
Bu
bilginin yanıltıcılığı nedir?
BAKIŞ AÇILARINI ANALİZ ETME
Bu
bilgi neden iyi/kötü/tarafsız olarak değerlendiriliyor?
Bu
bakış açısının arkasında ki mantık nedir?
Alternatif
bakış açısı nedir ve bunun arkasındaki mantık nedir?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder