PSİKOMOTOR ALANDA HEDEFLERİN YAZILMASI
Psikomotor alan zihin ve kas koordinasyonu gerektiren
becerilerin baskın olduğu alandır.
Bu alanda
beceriler ön plandadır. Öğrenilmiş fiziki davranışlar bu alanın içerisine
girer.
Psikomotor hedefler
aşamalı olarak basitten karmaşığa , kolaydan zora doğru ve bir öncekine dayalı
bir sonrakine hazırlayıcı olarak sıralanır
Psikomotor alan hedefleri
Ø
Algılama
Ø
Kurulma
Ø
Klavuzluk Yapma
Ø
Mekanikleşme
Ø
Beceri haline getirme
Ø
Uyum
Ø
Yaratma
UYARILMA (Becerinin nasıl yapıldığı öğrenci
tarafından gözlenir, vücut o işi yapmaya hazır hale getirilir.)
- Bilgisayar birimlerini tanıyabilme
KLAVUZ DENETİMİNDE YAPMA (Davranışlar öğretmen
yardımıyla, öğretmenin gözetimi ya da denetiminde yapılır.)
- Bilgisayarın donanım parçalarını öğretmen gözetiminde sökebilme
BECERİ HALİNE GETİRME (Öğrenci, davranışları kendi
başına, hiç kimseden yardım almadan; istenilen nitelikte, istenilen sürede ya
da istenilen yeterlikte yapabilir.)
- Bilgisayarda on parmakla yazı yazabilme
- Bilgisayar donanım parçalarını kurallarına uygun bir şekilde sökebilme
- On parmakla, en fazla dört hata yaparak, bir dakikada 64 vuruşla istenilen yazıyı kolayca yazabilme
- Bilgisayarın donanım parçalarını kurallarına uygun bir şekilde 15’da kolayca sökebilme
DURUMA UYDURMA (Kazanılan becerilerin yeni bir problem
durumuna kolayca uygulanmasıdır. Bilgi transferi söz konudur.)
Elde
ettiği becerilerle, ilk kez karşılaştığı bir elektronik aleti kolayca sökebilme
Elde
ettiği becerilerle, programların yeni versiyonlarını kolayca çalıştırabilme
YARATMA (Senteze eşdeğerdir. Yeni, orijinal
bir şey ortaya koyma esastır.)
Yeni
ve orijinal bir beste yapabilme
Duygu
ve düşünlerini anlatan özgün bir resim yapabilme
Psikomotor
hedeflerde zaman çoğunlukla kullanılır fakat zamanın bir koşul mu, kriter
mi olduğuna karar vermesi zordur
Zaman
faktörü performansın ölçülmesinde kullanılırsa bu hedefin bir ölçütüdür. Eğer zaman
faktörü maksimum zaman sınırını oluşturursa zaman koşuldur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder