Bu Blogda Ara

Bilgi Edinme ve Kaynaştırma


BİLGİ EDİNME VE KAYNAŞTIRMA

Öğrenciler yeni bilgi öğrendikleri zaman yeni bilgi ile daha önce edindikleri bilgiler arasında bir ilişki kurulmasıdır.
ÖRNEĞİN;
Öğrencilerin daha önce öğrendikleri “ROM bellek” ile yeni öğrenilen “RAM bellek” i karşılaştırmaları ve aralarındaki farklar sorulabilir.
Burada Öğretmene düşen görev;
Ø  BİLGİLERİN ORGANİZE EDİLMESİ
Ø  UZUN SÜRELİ BELLEĞİN PARÇASI HALİNE GELMESİ
için rehberlik yapmasıdır.
Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise öğrenilenin ;
KAVRAMSAL  BİLGİ Mİ?
SÜREÇ BİLGİSİ Mİ?
olduğunun belirlenmesidir.Çünkü her iki bilgi türünün edinilmesi farklı süreçler gerektirebilir.

KAVRAMSAL BİLGİLERİN ORGANİZE EDİLMESİ
Ø  Öğrencilerin bilginin organize edilmesinin önemini anlamaları konusunda yardımcı olmak
Ø  Grafiksel organizasyon araçlarını kullanmalarını sağlamak
Ø  Öğrencilere ön örgütleyici sorular sormak
Ø  Grafik sunumlarda kullanabilecekleri not alma stratejileri sunmak
Ø  Fiziksel ve resimsel sunumları yapma becerisi edindirmek
Ø  Resim,şekil ya da grafik kullanma becerisini edindirmek
Kavramsal Bilgilerin Organize Edilmesinde Kullanılabilecek Grafik Yapıları;
BALIK KILÇIĞI DİYAGRAMI YÖNTEMİ
KÜMELEME YÖNTEMİ
ZİHİN HARİTASI YÖNTEMİ
RADYAL YÖNTEMİ
KAVRAM HARİTASI YÖNTEMİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder