BİLGİ EDİNME VE KAYNAŞTIRMA
Öğrenciler yeni
bilgi öğrendikleri zaman yeni bilgi ile daha önce edindikleri bilgiler
arasında bir ilişki kurulmasıdır.
ÖRNEĞİN;
Öğrencilerin daha
önce öğrendikleri “ROM bellek” ile yeni öğrenilen “RAM bellek” i
karşılaştırmaları ve aralarındaki farklar sorulabilir.
Burada Öğretmene
düşen görev;
Ø BİLGİLERİN ORGANİZE EDİLMESİ
Ø UZUN SÜRELİ BELLEĞİN PARÇASI HALİNE GELMESİ
için rehberlik
yapmasıdır.
Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise öğrenilenin ;
KAVRAMSAL BİLGİ Mİ?
SÜREÇ
BİLGİSİ Mİ?
olduğunun belirlenmesidir.Çünkü her iki bilgi türünün
edinilmesi farklı süreçler
gerektirebilir.
KAVRAMSAL BİLGİLERİN ORGANİZE EDİLMESİ
Ø Öğrencilerin
bilginin organize edilmesinin önemini
anlamaları konusunda yardımcı olmak
Ø Grafiksel
organizasyon araçlarını kullanmalarını
sağlamak
Ø Öğrencilere
ön örgütleyici sorular sormak
Ø Grafik
sunumlarda kullanabilecekleri not alma stratejileri
sunmak
Ø Fiziksel
ve resimsel sunumları yapma becerisi
edindirmek
Ø Resim,şekil ya da grafik kullanma
becerisini edindirmek
Kavramsal Bilgilerin Organize Edilmesinde Kullanılabilecek
Grafik Yapıları;
BALIK KILÇIĞI
DİYAGRAMI YÖNTEMİ
KÜMELEME YÖNTEMİ
ZİHİN HARİTASI YÖNTEMİ
RADYAL YÖNTEMİ
KAVRAM HARİTASI YÖNTEMİ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder