Bu Blogda Ara

Öğrenme Hedefleri Nedir?


Öğrenme Ortamlarında Öğretim Hedefleri

    Öğretim: İnsan yaşamının belli kesimlerinde kazandırılan, plânlı, programlı, destekli, genellikle bir belge ile sonuçlanan bir süreçtir.
 
HEDEF NEDİR?

Hedef, planlanmış ve düzenlenmiş yaşantılarla öğrencilere kazandırılması kararlaştırılan davranış veya davranış değişikliği olarak ifade edilebilen özelliklerdir.

Amaç ve Hedef Kitlemizi Neden Belirlemeliyiz?

Uygun medya, materyal ve metodu seçmek için

    Uygun öğretim ortamını tasarlayabilmek için
     Uygun değerlendirme kriterlerini tanımlamak için

Öğretim, bireyin davranışlarında, düşüncelerinde, becerilerinde, tutum ve ilgilerinde bir plan doğrultusunda değişiklikler oluşturma sürecidir.
Öğretim Hedefleri?????
      Öğrencilerin bir öğrenme/öğretme süreci sonunda
elde etmek istediği kazançlara eğitim/öğretim hedefleri
adı verilir.


Öğretim sürecine konu olan değişikliklerin, etkilice gerçekleştirilebilmesi ise iyi bir planlamayı zorunlu kılar ki bu planlamanın en önemli boyutlarından birisi programdır.
Program, öğretim sürecinde bireylere kazandırılmak istenen özellikleri,  etkilice kazandırmaya yönelmiş bir izlencedir ve program geliştirme  süreci denildiğinde bazı temel unsurların tartışılması gerekir.

Program öğelerinden hedef boyutu ile ilgili hazırlıklar yaparken, “bireyleri niçin eğitiyoruz?” sorusuna yanıt ararız.

Eğitimde hedefler daha önce de sözü edildiği gibi  öğretimi yönlendirmesi, öğrenme - öğretme sürecinin düzenlenmesine yardımcı olması ve ölçmeye yol göstermesi açısından vazgeçilmezdir.

Hedefler, eğitim etkinlikleri yoluyla bireylere kazandırmayı düşündüğümüz özellikler, bireyin davranışlarında,   düşüncelerinde, becerilerinde, tutum ve ilgilerinde oluşturmak istediğimiz değişikliklerdir.

Her hedef hangi toplumda, hangi kişi ve konu alanı için
belirleniyorsa,

ü o toplumun gerçeklerinden
ü  bireylerinin hazır bulunuşluk düzeylerinden
ükonu alanındaki çağdaş bilgi birikiminden
hareket etmek zorundadır .
1. Öğretim tasarımcısı ve öğretmenin öğretimini etkili şekilde planlaması, öğretim etkinliklerine uygun kaynakları seçip organize etmesi için araçlar sunar.

2. Öğrenmenin değerlendirilmesine ilişkin yollar bulunması için bir çatı oluşturur. Yazılı sınavlar ya da çoktan seçmeli test ya da performans testleri  öğrenci başarısının ölçülmesinde temel araçlar olduğundan hedefler ilgili test maddeleri ve süreçlerin tasarımında yol göstermelidir.
3. Öğrenciyi yönlendirir. Öğrenciler, ne öğrenecekleri sürecin sonunda ne kazanacaklarıyla ilgili olarak hedefleri kullanılır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder