Öğrenme Ortamlarında Öğretim Hedefleri
Öğretim: İnsan
yaşamının belli kesimlerinde kazandırılan, plânlı, programlı, destekli,
genellikle bir belge ile sonuçlanan bir süreçtir.
HEDEF NEDİR?
Hedef, planlanmış ve düzenlenmiş yaşantılarla öğrencilere kazandırılması kararlaştırılan davranış veya davranış değişikliği olarak ifade edilebilen özelliklerdir.
Hedef, planlanmış ve düzenlenmiş yaşantılarla öğrencilere kazandırılması kararlaştırılan davranış veya davranış değişikliği olarak ifade edilebilen özelliklerdir.
Amaç ve Hedef Kitlemizi Neden Belirlemeliyiz?
Uygun medya, materyal ve metodu seçmek için
• Uygun
öğretim ortamını tasarlayabilmek için
• Uygun değerlendirme kriterlerini tanımlamak için
• Uygun değerlendirme kriterlerini tanımlamak için
Öğretim, bireyin davranışlarında,
düşüncelerinde, becerilerinde, tutum ve ilgilerinde bir plan doğrultusunda
değişiklikler oluşturma sürecidir.
Öğretim Hedefleri?????
Öğrencilerin bir öğrenme/öğretme süreci
sonunda
elde etmek istediği kazançlara eğitim/öğretim hedefleri
adı verilir.
Öğretim sürecine konu olan değişikliklerin, etkilice gerçekleştirilebilmesi ise iyi bir planlamayı zorunlu kılar ki bu planlamanın en önemli boyutlarından birisi programdır.
Program, öğretim
sürecinde bireylere kazandırılmak istenen özellikleri,
etkilice kazandırmaya yönelmiş bir izlencedir ve program geliştirme süreci denildiğinde bazı temel unsurların tartışılması
gerekir.
Program öğelerinden hedef boyutu ile ilgili hazırlıklar yaparken,
“bireyleri niçin eğitiyoruz?” sorusuna yanıt ararız.
Eğitimde hedefler daha önce de sözü edildiği gibi öğretimi yönlendirmesi, öğrenme - öğretme
sürecinin düzenlenmesine yardımcı olması ve ölçmeye yol göstermesi açısından
vazgeçilmezdir.
Hedefler,
eğitim etkinlikleri yoluyla bireylere kazandırmayı düşündüğümüz özellikler,
bireyin davranışlarında,
düşüncelerinde, becerilerinde, tutum ve ilgilerinde oluşturmak
istediğimiz değişikliklerdir.
Her hedef
hangi toplumda, hangi kişi ve konu alanı için
belirleniyorsa,
ü o toplumun gerçeklerinden
ü bireylerinin hazır bulunuşluk düzeylerinden
ükonu
alanındaki çağdaş bilgi birikiminden
hareket etmek zorundadır .
1. Öğretim
tasarımcısı ve öğretmenin öğretimini etkili şekilde planlaması, öğretim etkinliklerine
uygun kaynakları seçip organize etmesi için araçlar sunar.
2.
Öğrenmenin değerlendirilmesine ilişkin yollar bulunması için bir çatı
oluşturur. Yazılı sınavlar ya da çoktan seçmeli test ya da performans
testleri öğrenci başarısının ölçülmesinde
temel araçlar olduğundan hedefler ilgili test maddeleri ve süreçlerin
tasarımında yol göstermelidir.
3.
Öğrenciyi yönlendirir. Öğrenciler, ne öğrenecekleri sürecin sonunda ne
kazanacaklarıyla ilgili olarak hedefleri kullanılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder